من المپیاد هستم!


جودی‌ابوت تازه به خوابگاه فرگوسن رفته و جوانا اسلون ناظم کج‌احساس و خشن خوابگاه بارها از او ایراد می‌گیرد.

قانون جوانا برای هر کاری تغییر می‌کند و در نهایت فریاد می‌زند من قانون هستم! بالاخره قرار بر این شد جودیِ بی‌قانون ۲۳ بار از روی قانون مدرسه بنویسد و پشت در هر اتاقی بچسباند تا فراموشش نشود. اگر نقاشی جودی را در صبح روز بعد به خاطر ندارید، کودکی کمرنگی دارید! حتما آن را پررنگ کنید.

هستند کسانی که خود را المپیاد می‌دانند و در نوشته‌ها و صحبتهایشان به راحتی به این موضوع اشاره می‌کنند. فکر کردم که چه نقاط قوت (یا توهماتی) باعث شده که یک نفر خود را یک جریان علمی در سطح کشور تصور کند. از جمع‌بندی تفکرات به نتایج جالبی رسیدم:

  1. من المپیاد هستم چون فقط من مدال گرفته‌ام!
  2. من المپیاد هستم چون فقط من در مدرسه‌ای درس می‌دهم که بچه‌ها مدال می‌گیرند!
  3. من المپیاد هستم چون نمی‌توانم با هیچ دانش‌آموز جدیدی درس‌های پایه را کار کنم و فقط نزدیک مدال به بچه‌ها درس می‌دهم!
  4. من المپیاد هستم چون بعد از اعلام نتایج، هر شب با عده‌ای از بچه‌ها شامِ مدال می‌خورم!
  5. من المپیاد هستم چون فقط من با المپیادی‌ها عکس گرفته‌ام!
  6. من المپیاد هستم چون فقط من دارم از دانشگاه اخراج می‌شوم!
  7. من المپیاد هستم چون فقط من کتاب المپیاد نوشته‌ام!
  8. من المپیاد هستم چون فقط من وبلاگ یا سایت المپیاد دارم!
  9. من المپیاد هستم چون فقط من می‌توانم به راحتی توهم ببافم!
  10. من المپیاد هستم چون فقط من به بچه‌ها درباره‌ی آینده‌شان تضمین می‌دهم!
  11. من المپیاد هستم چون فقط من می‌توانم به معلم‌ها برای تبلیغ کردنم چند میلیون پول بدهم!
  12. من المپیاد هستم چون فقط من می‌توانم جیب بچه‌ها را ببُرم!
  13. من المپیاد هستم چون فقط من می‌دانم کدام استاد جلسه‌ای چند مشاوره می‌دهد و در کدام مدارس است!
  14. من المپیاد هستم چون فقط من . . .

شاید بعضی از این بخش‌ها (یا حتی همه) ویژگی‌های خلینا باشد و شاید خیلی‌های دیگر هم که به ذهنم می‌رسد، در اطرافم حی و حاضر هستند. بیشتر بخش‌های بالا را از طرف معلم و مسئولین نوشتم و بارها تغییر دادم تا به فرد خاصی بر نخورد! اما مثال‌های دانش‌آموزی فراوانی هم وجود دارد که ننوشتم و مثل فیلم‌های مد روز ایرانی،‌ پایان را باز می‌گذارم و در نظرات منتظر پایان‌بندی شما هستم.

یاحق


5 دیدگاه

  • المپیادی‌نما کیست؟ – مرتضی خلینا | ۱۳۹۸-۰۶-۰۱

    […] المپیادی‌نماها بعدا خود را المپیاد معرفی می‌کنند [بیشتر …] و بقیه را غیر المپیاد می‌دانند. این‌ها هیچ نتیجه‌ای […]

    پاسخ
  • بی نام
    بی نام | ۱۳۹۸-۰۵-۳۱

    سلام اقای خلینا ازمون ها و کلاسای ایریسک واقعا مفیده مخصوصا کلاسای مقدماتیش برای بچه هایی که تازه شروع میکنن و تو مدارس خاص نیستن واقعا کمک میکنه یخورده ساعتش کمه اگه بیشتر میکردین بهتر بود.با عرض پوزش این رو هم بگم تبلغاتاتون خیلی لوس و بی مزس

    پاسخ
    • خلینا
      خلینا | ۱۳۹۸-۰۵-۳۱

      سلام بی‌نام عزیز،
      حرف حق رو باید از بچه شنید!
      تا اونجاش که کلاس‌های آیریسک مفیده، خیلی قبول دارم 🙂 اونجا که گفتی لوس! واضح‌تر بگو، همه‌اش؟ یک تبلیغ خوب هم نداشتیم؟ لوس‌ترهاش رو برای من بفرست:
      info@khalina.ir

      پاسخ
  • سید رضا حسینی
    سید رضا حسینی | ۱۳۹۸-۰۵-۱۳

    به نظر من المپیاد بیشتر از یک آزمونه…..المپیاد یه تفکره…اینکه یه دانش آموز میتونه برای علاقه ی خودش فعالیت کنه و از مرز های مدرسه و دروس مدرسه و از همه مهمتر محدودیت هایی که برای خودش گذاشته بگذره…من هم المپیاد شرکت کردم ولی متاسفانه قبول نشدم ولی ناراحت نیستم چون چیز های زیادی یاد گرفتم که هرگز توی مدرسه و این سیستم آموزش و پرورش بهمون یاد نمیدن…الآن هم به تمام کسایی که می بینم از من کوچیک ترن پیشنهاد می کنم حتما یه المپیاد شرکت کنن

    پاسخ
    • خلینا
      خلینا | ۱۳۹۸-۰۵-۲۱

      آفرین سیدرضا جان،
      خوب نوشتی و نگاهِ قشنگی داری

      پاسخ

یک دیدگاه بگذارید